Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2020r.:
- Obserwowanie przyrody jesienią, określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami.
- Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych poprzez zachęcanie do spożywania warzyw i owoców jako źródła witamin i minerałów. Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według: koloru, wielkości i przeznaczenia;
- Rozwijanie percepcji słuchowej przez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów.
- Doskonalenie umiejętności porządkowania zdarzeń w czasie z użyciem określeń czasowych: na początku, później, na koniec.
- Doskonalenie umiejętności odwzorowywania układu o powtarzającym się rytmie.
Piosenka „Wiatr Psotnik”
Wiatr zapukał w okno, do dzieci:
“Halo, hej maluchy, jak leci?
Nie chce mi się biegać po polach,
przyjdę do waszego przedszkola”
Nie! nie! nie!
Wietrzyku – Psotniku
– masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć,
i liście posprzątać,
bez ciebie cóż zrobi jesień?
“A ja chcę rozkręcić zabawki,
albo rozkołysać huśtawki.
Wolę dmuchać w trąbki, piszczałki,
zbudzić wasze misie i lalki”
Nie! nie! nie!
Wietrzyku – Psotniku
– masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć,
i liście posprzątać,
bez ciebie cóż zrobi jesień?
Wiersz „W spiżarni”
W spiżarni na półkach
zapasów bez liku
są dżemy, kompoty
złoty miód w słoiku.
I cebula w wianuszku
i grzybki suszone
są główki kapusty
ogórki kwaszone.
A gdy będzie w zimie
tęgi mróz na dworze,
zapachnie nam lato
gdy słoik otworzę.