17.06.2020r
1. Rodzic wraz z dzieckiem wysłucha piosenki pt. „Piosenka na kolorowe lato”. Podczas słuchania piosenki poruszaj rękoma, głową, tułowiem w dowolny sposób. Poniżej link z muzyką.
https://www.youtube.com/watch?v=l4iKGDoEwq0
2.Piosenka na kolorowe lato sł. Agnieszka Galica muz. Tadeusz Pabisiak
Przyszło do nas lato,
kolorowe lato.
Hej maluchy, hej dzieciaki,
co wy na to?
Będziemy po łące
biegać na bosaka,
razem z żabą zieloną
przez kałuże skakać.
Ref. Hej maluchy, hej dzieciaki,
co wy na to,
że będziemy się bawili całe lato?
Przyszło do nas lato,
pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką
zamek z piasku.
Będziemy motyle
gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek
ma biedronka.
Ref. Hej maluchy...
Po wysłuchaniu piosenki rodzic zadaje dziecku następujące pytania:
O czym jest mowa w piosence?;
O jakiej porze roku mówi piosenka?;
Jakie zwierzęta są wymienione w piosence?;
Co, według słów piosenki, dzieci będą robiły latem?.
3. „Zabawa badawcza z lusterkami” – Rodzic przygotowuje lusterko. Próbuje nim manipulować, kierując je w stronę Słońca. Zaobserwujcie, jak promienie słoneczne odbijają się od tafli lusterka i powstają tzw. zajączki.
4. „Mierzymy promienie słońca”. Rodzic pomaga dziecku przygotować żółte koło oraz odchodzące od niego paski różnej długości. Przyjrzyj się uważnie i powiedz, który promień jest najkrótszy, a który najdłuższy. Spróbuj za pomocą tasiemki lub sznurka zmierzyć długość promieni, a następnie ułóż je od najkrótszego do najdłuższego.
5.Karty pracy:
-pokoloruj według symboli
-zamaluj wskazane kształty.