1. Obejrzyjcie obrazek ( załącznik nr 1). Opowiedzcie o zabawach dzieci, które widzicie na obrazku.
Powiedzcie, w co Wy lubicie bawić się na placu zabaw?
2. Posłuchajcie wiersza J. Kaczorowskiej pt: „Podwórko”.
Na naszym podwórku
wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
Odpowiedzcie na pytania:
- Co znajduje się na podwórku?
- Co robimy na podwórku?
3. Spróbujcie naśladować podwórkowe zabawy, np. jazdę na rowerze, budowanie z piasku, bieganie, skakanie na skakance…
4. Zestaw ćwiczeń ruchowych: potrzebna nam będzie Twoja ulubiona poduszeczka i szarfa lub tasiemka czy wstążka.
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- Poduszeczka jest- poduszeczki nie ma.
Na hasło: Poduszeczka jest- dziecko podnosi poduszkę do góry trzymając ją oburącz.
Na hasło: Poduszeczki nie ma- wykonuje przysiad podparty i przykrywa poduszkę dłońmi.
Zabawa na czworakach. Dziecko chodzi na czworakach dookoła poduszki.
Ćwiczenia mięśni brzucha. Dziecko, w leżeniu tyłem , wkłada poduszkę między stopy, a następnie podnosi je za głowę i podaje do rąk. Siada i powtarza ćwiczenie kilkakrotnie.
Rzuty- na sygnał np. hop, lub klaśnięcie w dłonie. Dziecko rzuca poduszką w wyznaczone przez rodzica miejsce. Rzuty powtarza na zmianę: prawa ręką i lewą ręką.
Zabawa bieżna Koniki. Dziecko biega po pokoju i wymachuje nad głową szalikiem, naśladując poganianie koników. Biega w różnych kierunkach, w zmiennym tempie.
Ćwiczenie zwinnościowe - Przejście przez szalik. Dziecko układa szalik na podłodze tworząc kółeczko, następnie wchodzi w nie i przeciąga się przez szarfę od dołu w górę i odwrotnie.
Podskoki. Dziecko układa szalik na podłodze, wskakuje do środka i wyskakuje na zewnątrz na dwóch nogach.
Ćwiczenia stóp. Dziecko chwyta szalik palcami prawej stopy i podnosi do góry, powtarza ćwiczenie lewą stopą.
Marsz po pokoju z szalikiem trzymanym oburącz przed sobą.
5. Babki z piasku – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu:
Idziemy do piaskownicy, zabieramy ze sobą foremki, grabki, wiaderka oraz łopatki. Robimy pięć babek w pisaku, głośno liczymy swoje babki, dotykając każdej delikatnie.
Jeśli pogoda spłata nam figla, jest i na to sposób, można użyć piasku kinetycznego i w domu rozpocząć zabawę. Jeśli nie macie takiego piasku, bez problemu możecie go zrobić sami.
Przepis na piasek kinetyczny: https://www.youtube.com/watch?v=G4S2gv8f2S8
Rodzice podają zadanie, a dzieci ilustrują je za pomocą babek z piasku i podają rozwiązania:
– Ania zrobiła trzy babki z piasku. (Dzieci robią trzy babki z piasku). Potem zrobiła jeszcze jedną babkę. (Robią dodatkową babkę). Ile Ania teraz ma babek?
– Tomek zrobił dwie babki z piasku. (Dzieci robią dwie babki z piasku). Potem zrobił jeszcze trzy babki. (Robią trzy babki). Ile babek zrobił Tomek?
– Lenka zrobiła pięć babek. (Dzieci robią pięć babek). Dwie babki zniszczył jej Mikołaj. (Rozsypują dwie babki). Ile babek zostało Lenie?
– Bartek zrobił pięć babek. (Dzieci robię pięć babek). Cztery babki niechcący rozdeptał. (Rozsypujemy cztery babki). Ile babek zostało Bartkowi?
6. Praca plastyczna ,,Motylek"