1. Rozwiązanie zagadki
Święta! Święta nadeszły!
Wstawajmy! Już rano!
Podzielimy się jajeczkiem,
bo dziś przecież.../Wielkanoc/
Oglądanie ilustracji przedstawiających symbole wielkanocne (zał.1 - bez konieczności drukowania).
Rozmowa z dzieckiem na temat Świąt Wielkanocnych.
- Jakie święta się zbliżają?
- Z czym kojarzą się Święta Wielkanocne?
- Jakie są zwyczaje wielkanocne?
- Co znajduje się na wielkanocnym stole?
- Jakie ciasta piecze się na Wielkanoc?
2. Zabawa z rymowanką
„Jajko powiedziało do swej koleżanki
WIELKANOC! Musimy zmienić się w pisanki”
Rodzic jest dyrygentem, który gestem i mimiką pokazuje jak dziecko ma wypowiadać tekst wierszyka:
- Jeśli podniesie ręce do góry – dziecko mówi wierszyk wysokim głosem, a gdy je opuści – mówi niskim głosem
- Jeśli rusza szybko (w poziomie) dłońmi – dziecko mówi wierszyk szybko, a jeżeli jego ruchy są wolne – dziecko mówi wierszyk powoli.
- Jeśli porusza rękami w pozycji wyrażającej smutek (opuszczone ramiona, pochylona głowa, smutna twarz…) – dziecko mówi wiersz ze smutkiem, a
- jeżeli porusza dłońmi uśmiechnięty, wyprostowany – dziecko mówi wesoło.
3. Karta pracy „Dorysuj wzorki” ( zał. 2 do wydrukowania)
Karta pracy „Policz elementy” (zał. 3 bez konieczności drukowania)