1. Moja lewa i prawa strona.
Dziecko ma założoną frotkę lub narysowaną pisakiem kropkę na lewej ręce. Maszeruje po kole unosząc na zmianę lewą i prawą rękę. Następnie siada z rodzeństwem, rodzicami na dywanie i określa kto siedzi po jego prawej i lewej stronie.
- po mojej prawej stronie siedzi…
- po mojej lewej stronie siedzi…
2. Ćwiczenia w stosowaniu określeń dotyczących stosunków przestrzennych.
Dziecko otrzymuje wycięte z papieru koło lub przedmiot w kształcie koła, kładzie koło przed sobą, za sobą, z lewej strony, z prawej strony, trzyma nad sobą, siada na kole i próbuje za pomocą przyimków określić położenie koła.
3. Zabawa ruchowa do piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty”.
4. Mój rysunek.
Dziecko trzymając kartkę wskazuje górę, dół, lewą i prawą stronę kartki (z pomocą rodzica). Siada do stolika i pod dyktando rodzica rysuje na środku kartki drzewo, w lewym górnym rogu słoneczko, obok słoneczka chmurkę, na dole kartki trawkę, po prawej stronie kwiat.
+ Język angielski
Proszę również zajrzeć w zakładkę z językiem angielskim. Znajdziecie tam piosenkę „Głowa, ramiona, kolana, pięty” - wersja w języku angielskim, oraz uwielbianą przez Tygryski zabawę z Salamandrą, która pomaga w odróżnieniu lewej i prawej strony ciała.