1. Wiosenne zabawy matematyczne.
Drodzy Rodzice, biorąc pod uwagę fakt, iż nie każdy ma możliwość wydrukowania załączonych zadań, zamiast pliku z oznakami wiosny potrzebnymi do liczenia, proszę o wykorzystanie sztućców, które każdy ma w domu :)
Rodzic bierze do ręki i rozkłada na stoliku 2 łyżki, 4 widelce, 5 łyżeczek, i zadaje pytania (zwraca uwagę, aby dziecko wypowiadało się pełnym zdaniem):
- ile jest łyżek? Łyżek jest…..
- pokaż tyle palców ile jest łyżeczek?
- ile jest widelców?
- czego jest najwięcej, a czego najmniej?
- narysuj na kartce tyle kresek ile jest łyżek, widelców, łyżeczek.
2. „Ciepło-zimno” ‒ wybierz niewielką zabawkę dziecka i ukryj ją w pokoju (w wersji łatwiejszej) lub w mieszkaniu (w wersji trudniejszej). Zachęć dziecko do odszukania zabawki – mów „ciepło”, gdy dziecko się zbliża do miejsca ukrycia przedmiotu lub „zimno”, jeśli się od niego oddala. W drugiej części zabawy możesz zaproponować zamianę ról – tym razem dziecko ma schować zabawkę i naprowadzać Cię na nią słowami „ciepło” lub „zimno”.