MIESIĄC - KWIECIEŃ
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I TYDZIEŃ – „WIELKANOC”
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Poznaje zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi np. śmigus – dyngus, palmy wielkanocne
- Odróżnia miasto od wsi
- Rozumie pojęcie „para”
- Poznaje charakterystyczne cechy kotów
WIERSZ „Śmigus – dyngus” – Maria Terlikowska
Wie o tym i Tomek, i Ewa,
że w śmigus się wszystkich oblewa.
Ale czy trzeba Pawełka
oblewać z pełnego kubełka?
Wystarczy małym kubeczkiem
dla żartu
dla śmiechu
troszeczkę.
Bo może wiatr chmurę przywieje
i wszystkich was deszczem
poleje?
PIOSENKA „Kurczątka”- Urszula Smoczyńska – Nachtman
Kurczątka, kurczątka,
w stodole były
malutką dziureczką powychodziły.
Widziałeś chłopczyku,
widziałem Panie!
Malutką dziureczką patrzyłem na nie.
II TYDZIEŃ – „JESTEM KULTURALNY”
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Kulturalnie zachowuje się przy stole
- Poznaje akcesoria urodzinowe
- Zna i stosuje zwroty grzecznościowe „dzień dobry” i „do widzenia”
WIERSZ „Na torcie świeczki”- Agnieszka Nożyńska – Demianiuk
Na torcie świeczki płoną radośnie,
babcia się cieszy:
- Tak szybko rośniesz!
Dziadek wyjmuje z kosza prezenty:
- Chodź, jubilacie mój uśmiechnięty!
Film oglądamy z mojego życia –
mama się każdą sceną zachwyca:
- Patrzcie, tak kąpał się mój maluszek!
A tu stoimy z nim pod ratuszem!
Nadchodzi w końcu chwila wspaniała –
Która czas w biegu wnet zatrzymała.
- Nim zdmuchniesz świeczki, pomyśl życzenie!
- mama mnie prosi …- Tak, mam marzenie!
By różdżkę jakaś wróżka mi dała,
niech czarodziejską moc będzie miała.
Czego nią dotknę, niech różdżka zmienia!
Ot, takie właśnie mam dziś marzenia!
PIOSENKA „Nie podoba mi się to” – słowa: Agnieszka Filipkowska, muzyka: Katarzyna Waszkiewicz
Obce panie i panowie
często głaszczą mnie po głowie.
Czemu nie pytają mnie,
czy ja tego chcę?
Ref: Nie, nie, nie! Proszę, usłysz mnie!
Czasem chcę powiedzieć: STOP!
Nie podoba mi się to!
2Właśnie przyszła ciocia taka.
Woła do mnie: „Daj buziaka!”
Nie wiem, czemu uciec chcę …
W mamę wtulam się.
3Mam swe smutki i radości.
Coś mnie nudzi, coś mnie złości.
Czemu mam uśmiechać się,
kiedy jest mi źle?
III TYDZIEŃ – „MALI ODKRYWCY – PROJEKT MLEKO”
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Poznaje rodzaje mleka ( krowie, kozie, sojowe, ryżowe, migdałowe)
- Poznaje krowę, cielaka, kozę
- Poznaję produkcję różnych produktów z mleka w mleczarni
WIERSZ „Łatka”- Zofia Makowska
To szczęśliwa krówka Łatka.
A to łąka cała w kwiatkach.
Łatka mleko białe da
Temu, co o zdrowie dba.
PIOSENKA – „PIOSENKA O MLEKU”- słowa i muzyka Joanna Bernat
1Krówka pasie się na łące
Ryczy głośno – muu, muu, muu!
Grzeje ją poranne słońce
Skubie trawkę tam i tu
Ref: Muu, muu, muu!
Muu, muu, muu!
Skubie trawkę tam i tu.
2Gospodyni krówkę doi
Leci mleko – klam! klam! klam!
O! Już w bańce mleko stoi
Krówka mleko dała nam.
Ref: Klam, klam, klam!
Klam, klam, klam!
Krówka mleko dała nam.
3Już do brzuszka mleczko leci
Jakie smaczne – mniam, mniam, mniam!
Piją mleko wszystkie dzieci
I ja chęć na mleko mam!
Ref: Mniam, mniam, mniam!
Mniam, mniam, mniam!
I ja chęć na mleko mam!
IV TYDZIEŃ – „TAJEMNICE ŚWIATA – PROJEKT MLEKO”
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Wie, skąd się bierze mleko
- Nazywa produkty mleczne
- Poznaje etapy powstania masła
- Przygotowuje koktajl z mleka i owoców
WIERSZ „KROWA”
Wszystkie zwierzęta bardzo dobrze znamy,
ale najbardziej krowę uwielbiamy.
Od niej białe mleko, co dzień pijemy,
dzięki temu zdrowo i szybko rośniemy.
PIOSENKA „KRÓWKA MUUWKA”
1Kto łaciaty ogon ma?
Krówka Muuwka
Cały brzuszek w łatki ma
Krówka Muuwka
Choć zieloną trawę je
Krówka Muuwka
To wydaje mi się że:
Krówka Muuwka
Ref: Mleko daje pyszne tak
W łatki mleko, zdrowia smak.
Tak, że gwizdać mi się chce.
Mleko Łaciate! 2x
2Białe mleko tak jak śnieg
Krówka Muuwka
Daje świeże nam co dzień
Krówka Muuwka
Tak jak czekoladowy smak
Krówka Muuwka.