LUTY/MARZEC
TEMATY KOMPLEKSOWE
I TYDZIEŃ – WIELKA WYPRAWA
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- - Rozróżnia i nazywa pojazdy powietrzne: samolot, balon, rakieta
- - Rozumie pojęcia: nad, pod, obok
- - Dosuwa nogę do nogi podczas nauki tańca walczyka
- - Przelicza w zakresie 3
RYMOWANKA „NA WYPRAWĘ”- Zofia Makowska
Stuka konik kopytkami, (mocno tupią o podłogę)
W górę skacze nad kwiatkami. ( podskakują 3 – 4 razy)
Chciałby ruszyć na wyprawę, ( maszerują, zamaszyście poruszając ramionami)
Ale woli skubać trawę. ( robią przysiad)
PIOSENKA „DROGA”- sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska
Tą drogą szeroką
wyruszamy w świat.
Maszerując żwawo,
obok idzie brat.
Idziemy wesoło,
nogi tupią w rytm.
Głęboko oddycham,
dobrze dzisiaj mi.
Ref: Droga przed nami,
świat zdobywamy.
II TYDZIEŃ – PROJEKT EDUKACYJNY „KOLOROWE DNI”
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- - Rozpoznaje i nazywa kolory: zielony
- - Wie, że należy zdrowo się odżywiać
- - Poznaje zawód leśnika
- - Rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w lesie
- - Poznaje cykl rozwojowy żaby
WIERSZ „ŻABY”- Joanna Kulmowa
Żaby mają zachrypnięte głosy,
bo na łąkach za dużo rosy,
bo w bajorku za zimno jeszcze,
bo padają za chłodne deszcze.
Siedzą żaby w wilgotnym błotku
bez deszczowych płaszczyków, bez botków,
przemakają od głowy po piętę –
i dlatego są zachrypnięte.
PIOSENKA „BYŁA SOBIE ŻABKA MAŁA”
Była sobie żabka mała
re re kum kum, re re kum kum
która mamy nie słuchała
re re kum kum bęc.
Na spacery wychodziła
re re kum kum, re re kum kum
innym żabkom się dziwiła
re re kum kum bęc.
Ostrzegała ją mamusia
re re kum kum, re re kum kum,
by zważała na bociusia
re re kum kum bęc.
Przyszedł bociek
niespodzianie
Re re kum kum, re re kum kum,
i zjadł żabkę na śniadanie
re re kum kum bęc.
A na brzegu stare żaby
Re re kum kum, re re kum kum
rajcowały jak te baby
re re kum kum bęc.
Jedna drugiej żabie płacze
re re kum kum, re re kum kum
„Już jej nigdy nie zobaczę”
re re kum kum bęc.
Z tego taki morał mamy
re re kum kum, re re kum kum
trzeba zawsze słuchać mamy
re re kum kum bęc.
III TYDZIEŃ – „NADCHODZI WIOSNA”
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- - Dostrzega zmiany w przyrodzie
- - Poznaje i nazywa symbole pogody oznaczające wiosnę
- - Określa liczby w zbiorze w zakresie 3
- - Rozpoznaje bociana
WIERSZ „WIOSNA IDZIE” – Ewa Szelburg – Zarembina
Przyleciały skowroneczki
z radosną nowiną,
zaśpiewały, zawołały
ponad oziminą:
- Idzie wiosna! Wiosna idzie!
śniegi w polu giną!
Przyleciały bocianiska
w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały
na wysokich płotach:
- Idzie wiosna! Wiosna idzie!
po łąkowych błotach!
Przyleciały jaskółeczki
kołem, kołujące,
figlowały, świergotały
radośnie krzyczące:
- Idzie wiosna! Wiosna idzie!
prowadzi ją słońce.
PIOSENKA „ROŚNIE TRAWA”- sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska
Zieleni się trawa na łące,
rosną kwiatuszki pachnące.
A w ogrodzie tulipany,
ulubione kwiaty mamy.
A w doniczkach na balkonie,
zasadzimy pelargonie.
Będą pięknie wyglądały
i nasz balkon ozdabiały.
IV TYDZIEŃ – „WIOSNA TUŻ – TUŻ”
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- - Poszerza wiadomości na temat wiosny
- - Poznaje cykl rozwojowy motyla
- - Rozróżnia pojęcia: wysoko – nisko, góra – dół
- - Poznaje narzędzia ogrodnicze: grabie, łopata, konewka, haczka, taczka
WIERSZ „JUŻ”- Laura Łącz
Spadła deszczu kropla,
Plum …
Zawiał ciepły wietrzyk,
Szum ….
Coś pachnie w powietrzu –
Kwiat.
Zmienia się wkoło
Świat.
A co to tak śpiewa?
Ptak.
Czyżby przyszła wiosna?
Tak!
PIOSENKA „PRZYSZŁA DO NAS WIOSNA”- sł. i muz. Joanna Bernat
Przyszła do nas wiosna
Piękna i radosna.
Tupu, tupu, tup, tup, tup!
Przyszła do nas wiosna.
Tupu, tupu! X2 (delikatne tupanie w miejscu na palcach)
Tup, tup, tup!
Słonkiem jasno świeci,
Śmieje się do dzieci.
Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha! (ręce na biodra, kiwanie się na boki)
Śmieje się do dzieci.
Ha, ha, ha, ha! X2
Ha, ha, ha!
Czasem, gdy się gniewa,
Burzą huczy z nieba.
Bum, bum, x2
Bum, bum, bum!
Burzą huczy z nieba.
Bum, bum, bum, bum! X2 (głośne tupanie)
Bum, bum, bum!
Innym razem jeszcze
Kapie cicho deszczem.
Kapu, kapu, kap, kap, kap! (klaskanie)
Kap, kap, kap!