TEMATY KOMPLEKSOWE
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
I TYDZIEŃ - SIŁA PRZYRODY
- - Poznaje rolę powietrza w życiu człowieka
- - Poznaje słowa: zawierucha, wicher, zefirek
- - Odnajduje w otoczeniu kształt koła
- - Utrwala kolory
- - Ćwiczy umiejętność liczenia w zakresie 3
WIERSZ „WIATEREK” – Maciejka Mazan
Raz wiaterek wziął rowerek
i pojechał na spacerek.
Fiu, fiu, fiu!
Trochę gwiżdże, trochę śpiewa,
że aż szumią wszystkie drzewa:
Szu, szu, szu!
Jego mama, zawierucha,
sypie śniegiem, w zaspy dmucha:
Fu, fu, fu!
Tata wicher łamie drzewa.
Chyba się na kogoś gniewa …
Uhuhu!
Lecz wiaterek się nie gniewa,
Tylko gwiżdże, Tylko śpiewa.
La, la, la!
W berka bawi się z chmurkami
i trzepocze szaliczkami.
ha, ha, ha
PIOSENKA „GRASZ W KOLORY”- słowa: Ewa Chotomska, muzyka: Krzysztof Marzec
Grasz w kolory?
- Gram!
Znasz kolory?
- Znam!
Wiem, że trawa jest zielona,
zielone są drzewa.
Kiedy wiosną puszczą listki,
ptaki będą śpiewać.
Wiem, że żółte jest słoneczko,
piasek i banany,
a niebieskie są migdały,
niebo, oczy mamy.
Ref: Kolory, kolory,
pełno ich wokoło.
Dobrze, że je mamy,
z nimi jest wesoło. X2
Grasz w kolory?
- Gram!
Znasz kolory?
- Znam!
Wiem, że serce jest czerwone,
kiedy je rysuję.
Chcesz, to chętnie ci serduszko
takie podaruję.
Myszki szare, mleko białe,
prosiaczki różowe,
a jesienią zakwitają
wrzosy fioletowe.
II TYDZIEŃ - CZTERY ŻYWIOŁY
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- - Rozumie znaczenie wody dla życia na Ziemi
- - Wie, że należy oszczędnie gospodarować wodą
- - Uczy się rozpoznawać niebezpieczeństwo związane z ogniem
- - Poznaje po dotyku ziemię ogrodową
WIERSZ „POŻAR”- Władysław Broniewski
Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest po nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia,
Tak strażacy robią co dnia.