MIESIĄC LUTY
TEMATY KOMPLEKSOWE
I TYDZIEŃ – SIŁA PRZYRODY
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Poznaje rolę powietrza w życiu człowieka
- Poznaje słowa: zawierucha, wicher, zefirek
- Odnajduje w otoczeniu kształt koła
- Utrwala kolory
- Ćwiczy umiejętność liczenia w zakresie 3
WIERSZ „WIATEREK” – Maciejka Mazan
Raz wiaterek
wziął rowerek
i pojechał
na spacerek.
Fiu, fiu, fiu!
Trochę gwiżdże,
trochę śpiewa,
że aż szumią
wszystkie drzewa:
Szu, szu, szu!
Jego mama,
zawierucha,
sypie śniegiem,
w zaspy dmucha:
Fu, fu, fu!
Tata wicher
łamie drzewa.
Chyba się
na kogoś gniewa …
Uhuhu!
Lecz wiaterek
się nie gniewa,
Tylko gwiżdże,
Tylko śpiewa.
La, la, la!
W berka bawi się
z chmurkami
i trzepocze
szaliczkami.
ha, ha, ha
PIOSENKA „GRASZ W KOLORY”- słowa: Ewa Chotomska, muzyka: Krzysztof Marzec
Grasz w kolory?
- Gram!
Znasz kolory?
- Znam!
Wiem, że trawa jest zielona,
zielone są drzewa.
Kiedy wiosną puszczą listki,
ptaki będą śpiewać.
Wiem, że żółte jest słoneczko,
piasek i banany,
a niebieskie są migdały,
niebo, oczy mamy.
Ref: Kolory, kolory,
pełno ich wokoło.
Dobrze, że je mamy,
z nimi jest wesoło. X2
Grasz w kolory?
- Gram!
Znasz kolory?
- Znam!
Wiem, że serce jest czerwone,
kiedy je rysuję.
Chcesz, to chętnie ci serduszko
takie podaruję.
Myszki szare, mleko białe,
prosiaczki różowe,
a jesienią zakwitają
wrzosy fioletowe.
II TYDZIEŃ - CZTERY ŻYWIOŁY
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Rozumie znaczenie wody dla życia na Ziemi
- Wie, że należy oszczędnie gospodarować wodą
- Uczy się rozpoznawać niebezpieczeństwo związane z ogniem
- Poznaje po dotyku ziemię ogrodową
WIERSZ „POŻAR”- Władysław Broniewski
Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest po nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia,
Tak strażacy robią co dnia.
RYMOWANKA „NUMER 112”
Jedne usta.
Jeden nos.
Dwoje oczu.