Godziny
od –do
|
Czynności/rodzaj zajęć
|
8:00 – 13:00
|
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
|
6:15 – 8:00
|
Zajęcia opiekuńcze, inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne, stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci, ogólnorozwojowe, praca w małych zespołach i indywidualna z dzieckiem.
|
8:00 – 8:15
|
Zabawy ruchowe przy wsparciu nauczyciela, zabawy muzyczno – ruchowe.
|
8:15 – 8:30
|
Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie.
|
8:30 – 8:50
|
Śniadanie. Kształtowanie nawyków związanych z kulturalnym spożywaniem posiłków.
|
8:50 – 9:00
|
Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie.
|
9:00 – 9:20
|
Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Wspieranie całościowego rozwoju dziecka zgodnie z tematyką zajęć.
|
9:20 – 10:10
|
Zabawy swobodne w sali indywidualnie lub w zespołach przy niewielkim udziale nauczyciela.
|
10:10 – 10:20
|
Zabawa ruchowa, zabawa muzyczno – ruchowa.
|
10:20 – 10:30
|
Zabiegi higieniczne, doskonalenie czynności samoobsługowych.
|
10:30 – 10:45
10:45 – 10:55
|
OBIAD- I DANIE. Kształtowanie postaw prozdrowotnych i zasad zdrowego odżywiania, prawidłowe posługiwanie się łyżką.
Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe.
|
10:55 – 11.55
|
Kształtowanie umiejętności ubierania i rozbierania się.
Pobyt na świeżym powietrzu, w tym zabawy w ogrodzie przedszkolnym – kształtowanie sprawności i zwinności.
Spacery w celu obserwacji przyrodniczych.
W przypadku nie sprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w sali.
|
11:55– 12:05
|
Czynności samoobsługowe. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie.
|
12:05– 12:20
|
Zabawy swobodne w sali indywidualnie lub w zespołach przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy kołowe ze śpiewem.
|
12:20 – 12:30
|
Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, porządkowe, zabiegi higieniczne.
|
12:30 – 12:50
|
OBIAD – II DANIE + DESER, prawidłowe posługiwanie sięwidelcem, łyżeczką. Kształtowanie postaw prozdrowotnych, kulturalnego zachowania się przy stole, zabiegi higieniczne.
|
12:50 – 13:00
13:00 – 13:30
|
Czynności samoobsługowe. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie.
Odpoczynek po obiedzie, słuchanie literatury dziecięcej: bajek, opowiadań, wierszy, relaksacja przy spokojnej muzyce.
|
13:30 – 13:45
|
Ćwiczenia utrwalające określone umiejętności. Ćwiczenia grafomotoryczne. Utrwalanie piosenek, rymowanek, wierszy.
|
13:45 – 14:00
|
Zabawy ruchowe, paluszkowe, masażyki.
|
14:00 – 16:20
|
Zabawy dowolne, kształtowanie umiejętności społecznych – zgodne funkcjonowanie w grupie, zabawy przy stolikach, przestrzeganie zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek, rozmowy indywidualne.
|