Kalendarium

Czwartek, 2024-05-02

Imieniny: Longiny, Toli

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze wrzesień

 Wiersz pt. „Jestem duża/y” D. Gellner – ilustrowanie ruchem

Jestem duża, byłam mała. /ręce wyciągnięte wysoko – przykucnięcie/

Wróżka mnie zaczarowała. /młynek rękoma/ Jaka wróżka? /rozłożone ręce na boki/

Dobra wróżka. /dłonie na sercu/ Uśmiechnęłam się do wróżki /uśmiechnięta mina/

 I urosły moje nóżki. /wskazanie na nogi/ I urosły moje ręce. /wskazanie na ręce/

Włosów też mam chyba więcej. /wskazanie na włosy/

Patrzcie jak urosłem cały. /obrót/

Chociaż byłem taki mały. /przykucnięcie/

Piosenka ”Gdy wstanę…”

Gdy wstanę, gdy wstanę a słoneczko mocno świeci
to biegnę, to biegnę tak jak wszystkie nasze dzieci

Bo nasze przedszkole to jedna rodzinka
mały czy duży chłopczyk czy dziewczynka
Bo nasze przedszkole to jedna rodzinka
mały czy duży chłopczyk czy dziewczynka
Hej hej bawmy się, Hej hej cieszmy się
Hej hej bawmy się, Hej hej cieszmy się


W przedszkolu, W przedszkolu, W przedszkolu, W przedszkolu
Gdy się tylko rozbierzemy,

To zaraz, to zaraz, to zaraz, to zaraz
do swej sali pobiegniemy

Bo nasze przedszkole to jedna rodzinka
mały czy duży chłopczyk czy dziewczynka.....

 


Tam lale, w tam w wózku, tam lego, kolego
kiedy chcesz możesz się bawić, a potem swej mamie  z radością,
z ochotą możesz wszystko to wyjawić

Bo nasze przedszkole to jedna rodzinka
mały czy duży chłopczyk czy dziewczynka
Bo nasze przedszkole to jedna rodzinka
mały czy duży chłopczyk czy dziewczynka

 

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne wrzesień:

  • dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania przyjaciół,
  • kształtowanie postawy przyjacielskiej,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy,
  • kształtowanie słuchu muzycznego,
  • doskonalenie sprawności fizycznej,
  • poznanie wartości przyjaźni,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i przyjaciół,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania i logicznego myślenia,
  • poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak),
  • poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
  • wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i poruszania się podczas spacerów,
  • wzbogacanie wiedzy na temat sygnalizatora świetlnego,
  • poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy,
  • utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
  • poznanie różnych dźwięków związanych z ulicą i pojazdami, 
  • utrwalenie wiedzy o ruchu drogowym,