Kalendarium

Wtorek, 2024-05-07

Imieniny: Augusta, Gizeli

zabawy i ćwiczenia 15.04.2021r.

Fascynujący świat gwiazd i planet od najdawniejszych czasów interesował ludzi i w dalszym ciągu  zawiera w sobie wiele nieodkrytych tajemnic. Nikt z nas nie może być pewien, czy jesteśmy sami we wszechświecie czy może gdzieś tam żyją „obcy”?

 

 A Wy co sądzicie…?

 

1.„Czy jesteśmy sami w kosmosie?”- słuchanie dźwięków pochodzących z kosmosu nagranych przez NASA.

 

https://tvn24.pl/tvnmeteo/informacje-pogoda/ciekawostki,49/dzwieki-ktore-wywoluja-gesia-skorke-tak-brzmi-kosmos,245123,1,0.html

 

2. "Ufoludki - mieszkańcy kosmosu" - rozmowa kierowana z wykorzystaniem wiersza.


Czy ktoś widział ufoludki?
Czy kosmita jest malutki?
Czy się śmieje, figle płata
I na Ziemię UFO lata?

Czy na statku ma zwierzaka –
Kosmicznego psa lub ptaka?
Czy w kosmosie, tam gdzie żyje,
Musi zęby myć i szyję?
Czy czasami w kącie stoi,
Gdy niegrzeczny jest i broi?

Jak się z nami porozumie –
Czy w ogóle mówić umie?

O to wszystko go spytacie,
Gdy go kiedyś napotkacie.

 

- Kim są ufoludki?

- Skąd wiemy jak one wyglądają?
- Gdzie mieszkają ufoludki?

- Czy potrafią się porozumiewać?
- Jak inaczej nazywamy przybyszy z kosmosu? (kosmici)

- Co to jest UFO?

3. Zabawa ortofoniczna „Rozmowa z ufoludkiem”

 

Rodzic siada na przeciwko dziecka. Informuje, że będą się teraz uczyć mowy ufoludków,
bo za chwilę wyruszą w podróż kosmiczną.
Rodzić wypowiada najpierw jedno słowo a dziecko próbuje powtórzyć: nem; ne; no; trulo; lulo; bra; bre; bri; bro; ke.
Rodzic wypowiada dwa słowa, dziecko powtarza: nem ne; no trulo; lulo bra; bre bri; bro ke.
Później  trzy: nem ne no; trulo lulo bra; bre bri bro; ke nem ne,
cztery: nem ne no trulo; lulo bra bre bri; bro ke nem ne,
pięć słów: nem ne no trulo lulo; bra bre bri bro ke
A na końcu  coś trudniejszego np. aplepaplu, melabolombys, kolosimanus, salenelius;

 

4. Zabawa muzyczno-ruchowa „Taniec ufoludków”

Dziecko wesoło tańczy przy piosence np. "Ufoludki” https://www.youtube.com/watch?v=MVWZAG8rd5I .

Na przerwę w muzyce wykonuje figurę, którą rodzic  wskaże mu  na ilustracji. W kolejnej rundzie następuje zamiana: dziecko wskazuje figurę jaką musi wykonać rodzic.

 

5. Powiedz, czym różnią się ufoludki w każdej parze.

 

 

6.Karty pracy:

Ufoludek

Narysuj

Połącz w pary

Pomóż policzyć