- „Prawda, czy fałsz?” – dziecko, po wysłuchaniu zdania, stwierdza, czy jest ono prawdziwe, czy fałszywe.
- Święta Wielkanocne kojarzą nam się z choinką i Świętym Mikołajem.
- Do koszyczka wkładamy żelki i chrupki.
- Mazurki i baby to najpopularniejsze ciasta wielkanocne.
- Święta Wielkanocne zawsze obchodzimy latem.
- Domy na Święta Wielkanocne zawsze ozdabiamy jemiołą i bombkami.
- Na palmową niedzielę robimy palemki.
- Najważniejszym posiłkiem w czasie Świąt Wielkanocnych jest wielkanocne śniadanie.
- Przy wielkanocnym stole zawsze szykujemy miejsce dla nieoczekiwanego gościa.
2. „Znaki Wielkanocy” – proszę o posłuchanie piosenki.
Po wysłuchaniu piosenki dziecko odpowiada na pytania:
- Czy podobała Ci się piosenka?
- Była smutna i w wolnym tempie, czy wesoła i w szybkim tempie?
- O czym śpiewano w piosence? ( o znakach Wielkanocy )
- O jakich znakach Wielkanocy śpiewano w piosence? ( mazurek, koszyczek, pisanka, baranek, bazie kotki, palma wielkanocna, baba drożdżowa, śmigus - dyngus, ).
3. Zabawa ruchowa do piosenki „Znaki Wielkanocy”:
Na przerwę w muzyce dorosły wypowiada któreś z haseł, a dziecko ma za zadanie naśladować dane zwierzę lub przedmiot:
- palma wielkanocna: dziecko stoi nieruchomo w pozycji „na baczność”;
- pisanka: dz. stoi na rozszerzonych nogach i całymi rękami układa kształt jajka;
- kurczak: dz. chodzi pochylone do przodu i udając machanie skrzydłami powtarza: pi, pi, pi;
- zając: dz. kica, jak zając.
4. Karty pracy – do wyboru.